شهید حسـین رضــایی کوهساری

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید حسـین رضــایی کوهساری

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید حسـین رضــایی کوهساری

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام حسین رضایی کوهساری از شهدای دانش آموز شهرستان نکا می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : ولی
تاریخ تولد : 1347/09/20
تاریخ شهادت : 1365/10/25
محل تولد : نکا
گلزار شهدای کوهسارکنده نکا
نحوه شهادت : اصابت ترکش
محل شهادت : شلمچه - عملیات کربلای 5
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

... همه ما می دانیم که مردن حق است و چه خوب است که در راه رضای حق تعالی بمیریم ... چرا راهی جبهه ها نمی شوید ؟ ویا چرا در پشت جبهه به جنگ و جهاد با ملحدین کمک و یاری نمی کنید؟ آیا نمی دانید که همه ما باید با یک کفن و اعمال خودمان راهی آن دیار خواهیم شد. پس چرا در دنیا غرق شده اید؟ بکوشید که اعمال خیر و خوبی داشته باشید... ای ملت ایران امام را تنها نگذارید جبهه ها را خالی نکنید... ای برادران راه مرا ادامه دهید و نگذارید سلاحم بر زمین بماند و جنگ را فراموش نکنید ؛ خیلی مشتاق کربلایم اگر شما به آنجا رسیدید عوض من بر قبر شش گوشه امام [امام حسین ع] بوسه بزنید.

... دانش آموزان درس های خود را بخوانید و در سنگر مدرسه غفلت نکنید ، همین درس خواندن شما مشت محکمی است بر دهان استکبار جهانی ... در آخر از همه معلمان کمال تشکر را دارم که هم درس مدرسه و هم درس عشق به خدا را به من آموختند...

جنگ جنگ تا رفع فتنه در جهان

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

میثم میثم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۴ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر

تولد [سن هنگام شهادت 18 سال]


شهید حسین رضایی کوهساری (1347_1365) متولد روستای زیبای کوهسارکنده شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. حسین رضایی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش بی بی نصیری و پدرش ولی نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [متوسطه][مجرد]


حسین رضایی کوهساری در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع اول دبیرستان  با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند دوم خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی_لشکر 25 کربلا_شلمچه][عملیات کربلای 5][شهید سال هفتم جنگ تحمیلی]


حسین رضایی کوهساری در عضویت بسیجی و در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت می کرد که در 1365/10/25 هجری شمسی در شلمچه و در عملیات کربلای پنج شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید رضایی پس از تشییع در زادگاهش کوهسارکنده دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

میثم میثم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۰:۴۴ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر